måndag 31 januari 2011

Sjukstuga en sån här fin dag, pyttsan!

Jahopp, nu när vi hållit oss skapligt friska en hel vecka är det dags igen. I know. Man ska inte klaga, det finns alltid de som har de värre. Och jag klagar inte på så sätt, jag tycker bara att det är såå tråkigt att vi aldrig kan få vara friska en längre period. Alltid är det någon i familjen som kräks, hostar sig blå eller något annat skoj.

Det är ju inte precis smör för samvetet att vecka efter vecka ringa o säga att man inte kommer. Jag har verkligen tur som har förstående jobbarkompisar som inte är på mig om att jag vabbar eller själv är sjuk mycket. För det är ju inte med illmening jag gör det. Nej, jag har tur på den fronten.

Just nu sover lillfisen i sin vagn (har inte orkat bädda rent efter nattens bravader) med MTV-musik i bakgrunden. Snacka om att man blir nostalgisk. Så sov han jämt när han var pytteliten och jag var alldeles för feg för att låta honom sova på övervåningen själv. Haha, det har släppt nu kan jag lova! Nu föt tiden har jag knappt på babyvakten när han sover på kvällen. Vaknar han nu - då hörs det rejält. Ända ner till källaren om så krävs. Bra ju!

Sjukstugans planer för veckan blir att stanna hemma några dagar, tror inte jag blir poppis om jag släpar med en nyss magsjuk illbatting till dagis. Så jag håller tummarna för lika fint väder imorgon också. Ja, helst hela veckan faktiskt. Så vi kan njuta av solen extra mycket. Men idag blir en innedag, innedag med Emil i Lönneberga och en släng av Pippi.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åhhh, jobbigt att aldrig få vara friska utan knappt hinna igång förrän det är dags igen. Hoppas att han kryar på sig snabbt så att ni i vart fall kan få gå ut och ta en promenad i det vackra vädret.