tisdag 12 april 2011

Nu jäklar, nu har vårdträdet gjort sig förtjänt av några år till!

I fredags blåste det nått så vansinnigt ett tag. Stormbyar a la multum ungefär. Och så lite störtskurar på det också.

Resultatet blev det här...

Trädet delade på sig och undvek precis att träffa äppelträdet och huset.

Som sagt, trädet gick på var sin sida av huset.
En liten stump av min tvättlina syns också på bilden.
Kanske betyder detta att jag äntligen får en torkvinda??
Jag tycker nog att äppelträdet (vårdträdet, hemträdet) har skyddat huset riktigt bra, även denna gång. Och förtjänar att pysslas om och inte huggas ner (vilket gubbe vill).

Lite, men bara lite sörjer jag trädet som gick av i stormen. Skuggan som trädet ger på sommaren är väldigt behaglig och vi har inte massa träd omkring oss som ger skugga på tomten. Egentligen. Men mest är jag glad att trädet delade på sig och inte föll rakt över huset. För det är så nära (kolla "grenen" som går rakt upp på nedersta bilden) som en meter till huset när trädet ligger ner.

Har sett att en av våra "grannar" inte hade samma tur som oss, tallar ligger huller om buller och ett träd ligger på deras husbil. Inget över huset vad man kan se från vägen, och jag hoppas att ingen kom till skada. För det är massor med träd som brytits av eller vält hos dem.

Inga kommentarer: