måndag 10 september 2012

Dag 10 - Bloggfavoriter

Jomen, den här var ju lättare än den igår! Tackar o bugar liksom!

Bloggen Lady Dahmer gav mig en ögonöppnare och hjälpte mig sätta ord på en del saker jag tycker och känner (genusfrågor speciellt).

När jag vill skratta (eller gråta) åt eländet som småbarnsföräldrar råkar ut för vänder jag mig till Mammabloggen Inga konstigheter. Två ursköna morsor som skriver om allt från ena ungens nu små men sen håriga fötter och bajskatastrofer.

Jag följer även en gymnasieväns blogg - Jennifer, hon har också en väldigt skön skrivstil om livet och vad som är ännu roligare nu är att till hösten kan du se henne i ENSAM MAMMA SÖKER!! Jag sitter definitivt bänkad!

Den sista jag tänker tipsa om, även om jag skulle kunna göra listan längre. Jag menar, jag prenumererar väl inte på bloggar jag inte gillar och jag har en lååång lista på Bloglovin'!

Jo, just det. Det är Fredrik Backman som skriver för nätupplagan av Café. Han har inget riktigt jobb (enligt hans fru) där man måste ha byxor på sig. Han föräter när han ska bort på middag. Och han mördade sin sons leksaksgiraff, som nu tagit hämnd och förföljer honom via twitter och andra hänsynslösa läsare till bloggen.

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Om det här vore min sista dag
Dag 07 – Vänner
Dag 08 – Favoritsaker
Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi
Dag 10 – Bloggfavoriter
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig
Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig
Dag 14 – Dåliga vanor och laster
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Första kyssen
Dag 17 – Barndomsminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Mitt hem
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Saker jag saknar
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – 10 dödssynder

Inga kommentarer: