onsdag 24 oktober 2012

Ibland behövs en riktig slapparkväll

Som igår. Jag har styrt och ställt varje kväll från det att jag kommer hem från jobbet till straxt innan jag går och lägger mig, och det känns!

Trött som en gnu och min hjärna bara skriker efter en stunds slöhet. Och igår lyssnade jag. Det var så skönt! Det enda jag gjorde igår, förutom att göra kvällsrutinen med barnen, var att måla naglarna. Sen gjorde jag inget mer.

Låg på soffan, kollade klart på en film (som typ tagit mig nån vecka eller två, inte för att den var dålig - tvärtom. Men jag hinner inte se så mycket tv om kvällarna och då kommer jag inte så långt på filmerna heller.) och kollade på en annan film. EN HEL FILM. Hur länge sen var inte det!?

Ikväll blir det annat, då måste det bli ett rejs med tvätt, eldning och plockning. Men snart. Snart ska jag ha en riktigt slapparkväll igen!

Inga kommentarer: