lördag 6 oktober 2012

Kanske inte världens bäste samtalsämne med en treåring, MEN HAN UNDRADE JU!

Det händer titt som tätt att Sebastian följer med mig in på toan, de gånger jag försöker stänga dörren alltså. Annars är han skapligt nöjd med att sitta och ropa på mig från ett annat rum under tiden. Och frågvis är han också den ungrackaren, fattar inte vem han har fått det ifrån. (Tyst nu alla som känner mig...)

Men okej, det kändes en aningen pinsamt när han för ett tag sedan berättade för ett annat barn på förskolan VAD en tampong är och VAR den används. Men bara en aning... Jag menar. Jag vet ju inte hur den ungens kvinniga förebild hanterar sånt där. Att veta eller inte veta - det är frågan.

Och jag är för den sorten att frågar en unge så vill de veta!

Också som igår när jag och pojkarna var och köpte hem lite mat, då stod ungen och fråga om ALLT. Jag svarade på det jag kunde. Men det blev mycket Jag vet inte, fiskfilé? om jag ska vara ärlig. Och jag bjuder på det.

Fast bäst måste ju ändå vara när han började fråga ut sin pappa om en kondom han hittat. MOAHAHAHAHA! Öhm, jo det var jag som fick förklara sen. Samuel kunde inte sluta skratta åt sitt eget skämt. Dagen efter ville han ta med den till förskolan för att visa upp och berätta.

Jo, såatte... Han "glömde" den hemma efter lite distraherande av oss. Nu ligger den på kökslampan.

God morgon på er!

Inga kommentarer: