tisdag 30 oktober 2012

Men jag har en mycket bättre idé, som till och med killarna kan få veta!

Förlåt, men ÅH! Vad störd jag blir på alla dessa kedjebrev på Facebook, som bara får skickas mellan snippkönet förstås, där jag ska säga vilken färg jag har på trosorna, min födelsedag eller om jag är gift eller har "ett kompicerat förhållande". Vilket förhållande är för övrigt inte kompicerat emellanåt?

Det finns alltid två röda trådar i kedjebreven också, de kommer nästan uteslutande i oktober varje år och "killarna får självklart inget veta". Jaha, och varför inte då kan en ju undra. Speciellt när själva syftet med att flasha upp vilken trosfärg jag har för dagen är för att göra fler uppmärksammade på att oktober är den rosa månaden - bröstcancerföreningen kör sitt stora rejs då. Eller rättare sagt. Det är extra stort fokus på det rosa bandet och bröstcancerföreningen just då.

Men jag har en så otroligt mycket bättre idé, som vare sig är könskränkande eller mejlbombsirriterande - skänk pengar direkt till forskningen. Och jag säger faktiskt inte ens vilken forskning för de är alla lika viktiga. All forskning inom hälsa och vård är viktig - HIV, cancer, hjärt- och lungsjukdomar. Det kvittar.

Bröstcancerfondens uppgifter är:

PG: 90 05 91-9
BG: 900 5919

Barncancerfondens uppgifter är:

PG: 90 20 90-0
BG: 902 0900

Hjärt- och lungfondens uppgifter är:

PG: 90 91 92-7
BG: 909 1927

Varje bidrag, stort som smått, gör skillnad!

Inga kommentarer: