onsdag 5 december 2012

Första vabben på länge

Både igår och i måndags vabbade jag. Trots att Samuel var hemma - ja. Och? Vi fick liksom ta hand om varsin unge. Sebbe var krasslig i söndags och lite i måndags och på natten till söndag åkte även Hampus på någon slags förkylning. Feber och matvägran, gissar på halsont.

Så ja, de senaste nätterna kan jag räkna de sammanlagda timmarna sömn på en hand. På riktigt. Att väckas cirkusgurkus två-tre gånger i timmen är inte direkt utvilande om vi säger så.

I söndag var jag så trött at tjag mådde illa nästan hela dagen, måndagen var som en enda stort flum och likaså i tisdags. Men idag, idag är det visserligen nästan likadant, känns det som att sömnbristen övergått i nästa stadie. Du vet, så där så att en inte längre känner sig trött. Förbi fnittrig och illamående. Där är jag nu.

Blir det ingen bättring snart, Hampus är ju för bövelen i stort sett feberfri nu, så kommer ju folk tro att jag är en zombie! Blek, hålögd och otroligt mer förvirrad än vanligt. Snart går jag där med utsträckta armar och dundrar in i folk som står i vägen.

Inga kommentarer: