lördag 27 oktober 2012

Det här med jobbet då'rå

Jag har ju jobbat några veckor nu och har fått in en skapligt bra rutin. Vet hur många mackor jag behöver ha med mig och sånt. Och med bara några få snedsteg i bagaget så måste jag säga att det går riktigt bra jobbmässigt också.



Det tar ju alltid ett tag innan man kommer in i jobbrytmen igeon och innan man fått tillräckligt med jobb på skrivbordet för att vara så där lagom belamrad med jobb. Och där är jag väl inte än, men det kommer. Det vet jag ju. Och under tiden så får jag hjälpa till med annat.

Och vad är det då jag gör undrar du? Jo, jag jobbar som webbredaktör. Med allt vad det hör till; redaktionsmöten, hjälpa skribenter (inte så mycket, de är så förjordat duktiga ju!) och utveckla intranätet.

Jag vet fortfarande inte hur länge har får jobba, vilket är lite irriterande. Jag har jobbat på det sättet så länge nu och längtar verkligen efter lite trygghet. Alltså, jag fattar ju att det idag är sjukt svårt att ha trygghet i sin anställning. Med alla varsel och sånt. Fasen, jag blev själv varslad förra sommaren så - I know! Men lite mer än tre månader i taget och vi får se hur länge det blir skulle vara skönt. Det är allt jag säger.

En annan sak om jobb, nu när jag har jobb (lika så när jag sprang på arbetsintervjuer) DÅ ringer folk och frågar om jag kan jobba hos dem. Det hände senast nu i veckan. Eftertraktad - javisst!

Inga kommentarer: