fredag 7 december 2012

Från mig till er på Apoteket, skrivet av en nybliven mamma

Eyeliner, foundation och mascara och intimcreme för rakning.
Jo, och på ett litet hörn får en örontermometer till ungen vara med också.

Attans! Med lite eyeliner så hade jag ju klarat alla vakennätter. Och med lite mascara så kunde många bajskatastrofer avhjälpts. Att jag inte kollade på apotekets sida för nyblivna mammor innan.

Och intimcremen! Hur kunde jag klara mig utan den!? Håller du inte med om att det var det första du tänkte dagen efter förlossningen "Härligt! Nu kan jag raka fitty igen!" inte att du var dödsrädd inför första gången du måste bajsa.

Ett litet tips till er Apoteket: Nyblivna mammor behöver såklart får känna att det är helt okej att bry sig om smink och den sortens välbefinnande. Men att BARA erbjuda smink, intimcreme för rakning och en örontermometer är skrattretande! Var är extrapriset på Xyloproct-krämen? Eller de gigantiska bindorna som finns på BB? Eller blutsaft? Eller annat matnyttigt som verkligen behövs, som blöjor och alvedon? Till både mamma, pappa och till barnet?

Skräpning!

2 kommentarer:

Caranlachiel sa...

Hahaha fan vad dumt!

nenna sa...

Verkligen skrattretande dumt!